04 / jul2016

PARIS, FALL 2016, COUTURE: ULYANA SERGEENKOPARIS, OUTONO 2016, COUTURE: ULYANA SERGEENKO

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The closest Ulyana Sergeenko got to utilitarian clothing were the lamé knit bodysuits with her Russian initial, Y, carved out on the chest like a logo.

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The designer was inspired by the Soviet Union in the Sixties.

“This collection is like a tribute to the youth of our parents,” Sergeenko explained backstage. “They were very idealistic and they didn’t care about money. In the Soviet Union, young people were dreaming about how to change the world, how to make their country more powerful, to create something important.”

The new sensibility came down to the emphasis on daywear like professorial tweed pant suits and sporty Lurex bodysuits emblazoned with Y’s (for Ulyana).

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Evening dresses were covered in sequins or trimmed with ostrich feathers.

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O mais próximo do utilitário que Ulyana Sergeenko, famosa por sua veia dramática e seu amor pela opulência, atingiu: os bodies de lamé, lindos, com sua inicial russa, o Y, estampada no peito feito logo.

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A estilista tomou, como inspiração, a União Soviética dos anos 60.

“A coleção é como que um tributo à juventude dos nossos pais. Eles eram idealistas e não ligavam para dinheiro. Na União Soviética, os jovens sonhavam mudar o mundo, tornar poderoso seu país, criar algo importante.”

De fato, luxo houve, mas num grau sensivelmente menor. Em lugar da suntuosidade louca de sempre, a ênfase nas calças de tweed bem profissionais, com uma cara nerd, e nos bodies de lurex.

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Para a noite, um certo excesso característico: paetês, brilhos, plumas de pavão.

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